فرم ساز آنلاین رایگان فارسی

اگر قصد دارید فعالیت تان را در وب و اینترنت شروع کنید اما برنامه نویسی و کد نویسی بلد نیستید، باید از فرم و فرم ساز استفاده کنید؛ form برای جمع آوری، ثبت و ذخیره اطلاعات کاربرد دارد. فرم ها از چند فیلد تشکیل شده اند محل وارد کردن اطلاعات است.

فرم چیست؟

به سندی که برای ثبت و ذخیره اطلاعات درست شده و در آن می توان اطلاعات را ثبت یا انتخاب کرد، فرم گفته می شود؛ مناسب ترین ساختار برای ثبت و درج اطلاعات در اینترنت، مربوط به همین form است.

در واقع فرم ابزاری است که به اطلاعات جمع آوری و درج شده ساختار منظم و مرتبی می دهد که می توانید جستجوی دقیق، گزارش گیری و حتی محاسبات اطلاعات را انجام دهید.

انواع فرم

انواع فرم

فرم ها انواع مختلفی دارند که در ادامه برخی از پر استفاده ترین آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

فرم های استخدام، فرم های دریافت و پرداخت، فرم های ثبت قرارداد ها، فرم های فروش کالا، فرم های ارزیابی کارکنان، فرم های نمایندگی فروش، فرم های ارتباط با ما ( مخصوص سایت های اینترنتی )، فرم های نظرسنجی، فرم های سنجش و … از فرم های پر استفاده هستند.

اما یکی از پر استفاده ترین فرم ها، نظرسنجی آنلاین است که می توان آن را با فرم ساز نظرسنجی به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن ساخت.

فرم ساز چیست؟

اگر مدیر یک وبسایت هستید، حتما باید با فرم ساز آشنا باشید؛ فرم ساز در واقع ابزاری است که می توان با آن بدون هیچ تخصص خاصی ( برنامه نویسی، کد نویسی و … )، به راحتی فرم ساخت.

Form Builder ( فرم ساز ) یک پلتفرم است که به افراد اجازه ساخت فرم را بدون کوچک ترین زحمتی می دهد؛ به طور کلی، اکثر افرادی که دانش کافی را برای چاپ و نمایش اطلاعات ندارند و می خواهند فرم های پر تعدادی را بسازند، به سمت استفاده از Form Builder می آیند.

امروزه فرم ساز آنلاین هم در دسترس است که به راحتی و به صورت آنلاین، می توان قالب های زیادی ساخت؛ در حالت عادی، این ابزار قابلیت های زیادی دارد و در نتیجه دست شما برای ساخت صفحات و قالب ها بسیار باز خواهد بود.

وردپرس ( WordPress ) یکی از بیشترین فرم ساز ها را دارد که می توانید با آن، فرم های دلخواه تان را بسازید؛ البته توجه داشته باشید که هر یک از Form Builder ها ویژگی و قابلیت های خاص خودش را دارد. پس باید قبل از ساخت، حتما به نیاز ها و کاربردی که آن فرم برای شما دارد، توجه داشته باشید.

فرم ساز چیست؟

برخی سازمان ها برای استخدام، برخی شرکت ها برای ثبت نام و بستن قرارداد، برخی وزارت ها برای بررسی عملکرد کارکنان، برخی مدارس برای بررسی عملکرد دانش آموزان و … از فرم ساز آنلاین استفاده می کنند و با ساخت form، آن ها را در اختیار متقاضیان، کارکنان، دانش آموزان و … قرار می دهند تا با پر کردن فیلد های موجود در فرم، بررسی و ارزیابی صورت بگیرد.

همانطور که گفته شد، Form Builder ها امکانات و قابلیت های زیادی دارند و ابزار پر تعدادی را در اختیار شما قرار می دهند؛ این قابلیت ها به اندازه ای هستند که می توان از این ابزار ها به عنوان یک نرم افزار مستقل هم استفاده کرد.

برای مثال، فرم ساز ها فقط مخصوص ساخت Form نیستند و با آن ها می توان قالب های مختلف هم برای وارد کردن، چاپ و مشاهده اطلاعات هم استفاده کرد؛ اگر قصد دارید با Form Builder ها بیشتر آشنا شوید، می توانید کلمات ” فرم ساز رایگان ” و ” فرم ساز آنلاین رایگان ” را در اینترنت جستجو کنید و بعد از دیدن آموزش ها، به راحتی با استفاده از ابزاری که Form Builder ها در اختیار شما قرار می دهند، اقدام به ساخت Form کنید.

در واقع، برای ساخت فرم افراد معمولا از دو روش استفاده می کنند؛ یکی از روش ها کد نویسی است باید به آن مسلط باشید و روش دیگر استفاده از همین فرم ساز های رایگان یا پولی خواهد بود. البته ساخت Form با استفاده از کد نویسی قابلیت های فوق العاده بیشتری دارد و افرادی که برنامه نویس هستند و می توانند این کار را انجام دهند، به راحتی و به صورت دلخواه فرم هایشان را طراحی می کنند.

اما فرم ساز ها هم کار راه انداز هستند و می توان در اکثر فیلد و فرم هایی که با استفاده از آن ها ساخته می شود را به صورت محدود تغییر داد؛ برای مثال، شما می توانید رنگ حاشیه فرم یا دیگر قسمت هایش را با ابزاری که در فرم ساز قرار دارد تغییر دهید یا فیلد ها را به رنگ های مختلف در آورید.

امکانات فرم ساز

امکانات فرم ساز

فرم ساز ها امکانات و ابزار زیادی را در اختیار شما قرار می دهند؛ در ادامه برخی از مهم ترین امکانات آن را به شما می گوییم.

یکی از بهترین امکاناتی که اکثر Form Builder ها دارند، قابلیت ساخت Form به شکل فرم های کاغذی است؛ یعنی ساختار و ظاهر آن ها دقیق شبیه به فرم هایی که بر روی کاغذ است خواهد بود.

قابلیت و ویژگی کاربردی بعدی برخی فرم ساز ها، پشتیبانی از چند زبان است؛ یعنی اگر دبیر زبان انگلیسی هستید و قصد دارید سوالات آزمون را به صورت انگلیسی تایپ کنید و به دست دانش آموزان برسانید، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

اکثر فرم ساز ها این قابلیت را به سازندگان می دهند که فیلدی برای آپلود فایل تعیین کنند؛ برای مثال، اگر از دانش آموزانتان بخواهید که جواب آزمون یا فعالیتی که گفتید را در قالب یک فایل برای شما بفرستند ( برخی دبیران برای سبک شدن حجم کار و راحت بودن بررسی جواب ها این کار را انجام می دهند )، به راحتی می توانید یک فیلد را برای آپلود فایل در فرم ایجاد کنید تا دانش آموزان فایل را با فرمت های مشخص شده در فیلد مورد نظر آپلود کنند.

یکی دیگر از قابلیت ها که با سلیقه شما ارتباط دارد، رنگ فیلد ها است؛ شما می توانید رنگ فیلد ها را تغییر دهید. معمولا دبیران فیلد مربوط به سوالات در فرم ساز را با فیلد جواب ها به یک رنگ در نمی آورند و از رنگ های متضاد برایشان استفاده می کنند.

بهترین فرم ساز های رایگان

در ادامه برخی از بهترین Form Builder ها را به شما معرفی می کنیم؛ همانطور که می دانید، برخی فرم ساز ها رایگان هستند و بدون پرداخت پول می توان از قابلیت آن ها استفاده کرد و برخی دیگر در ازای پرداخت پول، قابل استفاده هستند اما قابلیت و امکانات بیشتری دارند و حفظ اطلاعات نیز راحت تر خواهد بود.

گوگل فرمGoogle Forms 

یکی از محبوب ترین، پر استفاده ترین و بهترین فرم  ساز ها در دنیا، همین گوگل فرم است؛ سرعت بالا، کاربری آسان و البته رایگان بودن آن، از ویژگی های مثبت و نقاط قوت Google Forms است. امروزه افراد زیادی با این Form Builder کار می کنند و به دلیل سازگاری که با دیگر سرویس مجموعه گوگل یعنی گوگل داک Google Docs و Google Sheets دارد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

جات فرم ( Jot Form )

جات فرم هم یکی دیگر از Form Builder ها در دنیا است؛ Jot Form برای ساخت فرم های آنلاین کاربرد دارد و یکی از بهترین ویژگی هایش، سرعت بالا در ساختن Form است. البته نسخه کامل این فرم ساز رایگان نیست و نسخه رایگان آن، محدودیت هایی را دارد. برای مثال، شما نمی توانید بیشتر از 5 عدد فرم در ماه بسازید و تمامی فرم ها باید زیر 100 ورودی داشته باشند.

سرویس فرم های مایکروسافت (Microsoft Forms )

سرویس فرم های مایکروسافت یا همان Microsoft Forms یکی از رقبای گوگل فرم ( Google Forms ) از نظر محبوبیت و استفاده است؛ سازگاری این فرم ساز با مایکروسافت آفیس، افراد زیادی رای برای استفاده از خدمات مایکروسافت به ویژه Form Builder آن ترغیب می کند.

با Microsoft Forms  در کنار ساخت فرم، می توان کوئیز و امتحان آنلاین نیز برگزار کرد؛ تمامی کار هایی که گفته شد با استفاده از این ابزار، در کمترین زمان ممکن انجام می شود و به راحتی می توانید زمان خود را ذخیره کنید. توجه داشته باشید که تمامی داده های موجود در سرویس فرم های مایکروسافت را می توانید در فایل اکسل ذخیره و آنالیز کنید.

فرم تولز ( Form Tools )

فرم تولز یکی دیگر از Form Builder ها است؛ اگر به دنبال این هستید که Form های جذاب و زیبا را در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت بسازید، استفاده از این ابزار به شما پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است که Form Tools با دراپ باکس هم سازگاری دارد.

نینجا فرم ( Ninja Forms )

اما اگر قرار باشد لیستی از محبوب ترین فرم ساز ها را تهیه کنیم، مطمئن باشید Ninja Forms جایگاه بسیار خوبی در این لیست خواهد داشت؛ به دلیل استفاده بسیار راحت و پیچیده نبودن ساختار این Form Builder، مبتدیان و افرادی که آموزش خاصی ندیده اند هم به راحتی می توانند با استفاده از این افزونه، برای ساخت فرم اقدام کنند.

البته توجه داشته باشید که نینجا فرم یک افزونه وردپرسی است؛ استفاده از ابزار این افزونه کاملا رایگان است و یکی دیگر از دلایل اصلی محبوبیت بالای آن، همین رایگان بودن آن خواهد بود. ممکن است هنگام ساخت Form با مشکلات کوچکی مواجه شوید که قابل رفع خواهد بود و چندان دردسر ساز نیست.

فرم استک (Form Stack )

فرم استک یا Form Stack یکی از سرویس هایی است که برای ساخت فرم های حرفه ای و البته تجاری کاربرد دارد؛ تمامی فرم های ساخته شده با این Form Builder هوشمند هستند و مشکلی آن ها را تهدید نخواهد کرد؛ همچنین فرم استک با سرویس های جانبی گوگل و … هم سازگاری دارد که کار شما را بسیار راحت خواهد کرد.

شما می توانید با استفاده  از این سرویس، پرداخت آنلاین را هم بر روی Form های ساخته شده پیاده کنید؛ یکی از قابلیت های بسیار جالب این سرویس، ذخیره فرم های نیمه کاره است. یعنی سازنده Form ها می تواند در هر مرحله ای که بخواهد، کارش را ذخیره کند و چند روز بعد که فرصت پیدا کرد، دوباره ساخت را از سر بگیرد.

فرم کیپ ( Form Keep )

اگر قرار باشد لیستی از سرویس های فرم ساز که کار با آن ساده است را معرفی کنیم، مطمئنا فرم کیپ در رده های بالای این لیست قرار خواهد گرفت؛ Form Keep به دلیل راحتی کاربرانش، ساخت Form را به دو صورت ممکن ساخته است.

اولین روش کد نویسی است؛ یعنی افرادی که کد نویسی بلد هستند، می توانند با استفاده از آن فرم های مخصوص و دلخواه خودشان را با هر طرحی که علاقه دارند، بسازند که قابلیت بسیار جذابی است. روش دیگر ساخت Form های آماده است که به راحتی و با چند کلیک می توانید آن را بسازید.

فرم کیپ با سرویس Zapier هماهنگ است و می توانید برای بررسی، آنالیز و … ورودی فرم های تان، از این سرویس نسبتا محبوب، استفاده کنید.

گرویتی فرمز ( Gravity Forms )

گرویتی فرمز آخرین فرم سازی است که در این مقاله معرفی خواهد شد؛ Gravity Forms سرعت بالایی دارد و یکی از ویژگی های مثبت و نقاط قوتش، همین سرعت بالا است. شما می توانید پیچیده ترین Form و Field را در کمترین زمان ممکن با استفاده از این Form Builder بسازید.

اگر به دنبال ساخت فرم اینترنتی هستید، می توانید از قابلیت های این پلاگین ( افزونه ) استفاده کنید؛ این سرویس با سیستم ها و پلتفرم های جانبی سازگاری زیادی دارد که همین امر، کار شما را راحت تر و سریع تر خواهد کرد.

فرم ساز رایگان اول فرم

فرم ساز رایگان  اول فرم

شما با استفاده از فرم ساز رایگان اول فرم به راحتی فرم ها ی خود را ایجاد کنید و به راحتی آن را به اشتراک بگذارید. سایت فرم ساز فارسی اول دارای امکانات زیادی است که در طراحی فرم ها به شما کمک زیادی می کند از جمله:

تنظیمات عمومی

قرار دادن عنوان و توضیحات فرم، امکان زمانبندی اتوماتیک، پشتیبانی از  فرم های بزرگ ، قابلیت گذاشتن صفحه بررسی، قابلیت ضد اسپم، امکان محدود کردن ارسال، امکان غیرفعال کردن فرم، امکان  رمزگذاری فرم، قابلیت تغییر متن پیام موفقیت آمیز، امکان ویرایش تمام قسمت ها در هر زمان، زمانبندی، برچسب گذاری، محدود کردن ارسال برای هر پاسخ دهنده ،  و …

تنظیمات سوالات

قابلیت Drag &Drop ،  امکان صفحه بندی، قابلیت جابجایی سوالات، جدول سوالات، قابلیت گذاشتن آپلود فایل، امضای الکترونیک ،  فیلد تاریخ شمسی، بخش بندی کردن، اجباری کردن پاسخ ، غیرتکراری کردن پاسخ، قابلیت نمایش در موبایل، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر  و….

ساخت و ویرایش تم

کاربری جالب و آسان ساخت تم، انتخاب پس زمینه دلخواه، لوگوی دلخواه، انتخاب فونت، انتخاب سایه و حاشیه فرم، انتخاب دکمه، قابلیت ویرایش، سفارشی کردن، ذخیره و انتخاب تم ها، و …

 ساخت گزارش و تنظیمات آن

امکان ساخت انواع نمودار، ساخت آسان نمودار، ساخت جدول، لینک/کد گزارش، نمودارهای تعاملی، به اشتراک گذاری، تنظیمات داده های نمایشی، تنظیمات نمودار/جدول، تغییر چیدمان

ساخت روابط منطقی

روابط بین سوالات، روابط منطقی در صفحات، روابط منطقی در صفحه پیام موفقیت آمیز، بدون محدودیت در تعداد شرط ،سفارشی کردن کامل صفحه پیام موفقیت آمیز، و …

مشاهده و دانلود پاسخ ها

مدیریت پاسخ ها ، مشاهده جزئیات پاسخ ها ، مرتب سازی پاسخ ها ، دانلود اکسل پاسخ ها ، فیلتر پیشرفته پاسخ ها  –ویرایش پاسخ ها ، پرینت از پاسخ ها ، قابلیت نیمه تمام کردن پاسخ ها  ، و …

سوالات متداول فرم ساز آنلاین

فرم ساز آنلاین چیست؟

فرم ساز یک نرم افزار اینترنتی هست که شما با استفاده از آن می توانید فرم ها یا پرسشنامه های خود را آنلاین کنید. به عبارتی دیگر با فرم ساز می توانید فرم های کاغذی خود را تبدیل به فرم های اینترنتی کنید

فرم اینترنتی چه فایده ای دارد؟

با استفاده از فرم اینترنتی هزینه بسیار کمتری صرف می کنید (نداشتن هزینه کاغذ، رفت و آمد و …)
کار ورود داده ها از کاغذ به نرم افزار وجود ندارد و به صورت اتوماتیک می توانید فایل خروجی را دانلود کنید.
نيازي پيدا کردن حضوري شخص پاسخ دهنده نيست.
نيازي به روبرو شدن با مشکلات و دردسرهاي پخش و جمع آوري پرسشنامه نيست.

طراحی فرم در اول فرم چگونه هست؟

طراحی فرم در سایت اول فرم بسیار ساده هست کافیست ابتدا نوع سوال را مشخص کنید (چندگزینه ای، متنی و …) سپس سوالات و اگر گزینه دارید گزینه ها را وارد کنید بعد از اتمام طراحی اگر تمایل داشتید تم دلخواه خود را طراحی کنید و در نهایت لینک فرم را برای پاسخ دهندگان ارسال کنید و در انتها هم پاسخ ها را مشاهده و فایل اکسل پاسخ ها را دانلود کنید.

فرم ساز اول فرم چه ویژگی هایی دارد؟

دارای نسخه رایگان، ساخت تم دلخواه، امکان صفحه بندی پرسشنامه،ورود یکباره سوالات و گزینه ها با copy& paste، امکان گذاشتن رمز برای پرسشنامه، ایجاد روابط بین فیلدها(سوالات) خروجی اکسل و … .
سفارشی کردن صفحه پیام موفقیت آمیز، امضای الکترونیک، امکان ذخیره فرم و ادامه دادن در زمانی دیگر، ساخت گزارش نموداری و جدولی دلخواه و … .

آیا فرم ساز اول فرم رایگان هست؟

بسیاری از امکانات اول فرم رایگان هست که ممکن هست بسیاری از نیازهای فرم شما را برطرف کند و بعضی از امکانات سایت رایگان نیست که در صفحه قیمت ها مشخص هست.
خروجی اکسل و … .
سفارشی کردن صفحه پیام موفقیت آمیز، امضای الکترونیک، امکان ذخیره فرم و ادامه دادن در زمانی دیگر، ساخت گزارش نموداری و جدولی دلخواه و … .

اول فرم برای چه کسانی کاربرد دارد؟

دانشگاهیان(دانشجویان، اساتید و پژوهشگران): پایان نامه، تحقیقات کلاسی، بررسی تدریس و …
معلمان و دانش آموزان: آزمون ها، حضور و غیاب، نظرسنجی و …
سازمان ها: بازاریابی و تححقیقات بازار، بررسی عملکرد نیروی انسانی
شرکت ها: رضایت سنجی، سنجش تجربه مشتری
کسب و کارهای آنلاین : تماس با مشتری، سفارش گیری و …
و هر آنکه نیار به فرم اینترنتی دارد…
خروجی اکسل و … .
سفارشی کردن صفحه پیام موفقیت آمیز، امضای الکترونیک، امکان ذخیره فرم و ادامه دادن در زمانی دیگر، ساخت گزارش نموداری و جدولی دلخواه و … .

همین الان با  فرم ساز رایگان اول فرم، فرم خود راطراحی کنید: