آموزش نگارش پایان نامه به زبان ساده

دانلود رایگان آموزش نگارش پایان نامه

شما با دانلود رایگان این فایل 70 صفحه ای آموزش نگارش پایان نامه به راحتی می توانید پایان نامه خود را بنویسید. این آموزش گام به گام بوده و از انتخاب موضوع که اولین مرحله نوشتن پایان نامه هست تا نوشتن منابع و ماخذ که پایان نوشتن پایان نامه است توضیح داده شده است. توضیحات این فایل آموزشی بسیار روان نوشته شده است و برای هر بخش مثال آورده شده است.

در قسمت زیر بخشی از توضیحات موجود در فایل آموزشی آورده شده است:

انتخاب موضوع پایان نامه:

 و اما انتخاب موضوع پایان نامه از هر چیز باید موضوع یا موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر رشته شما روانشناسی است، فکر کنید به چه موضوعی علاقه دارید. اما باید توجه داشته باشید که صرفا علاقه شخصی شما نمی تواند شما را به یک موضوع ایده آل برساند، از نظر علمی، موضوعی ایده آل است که بتواند یکی از مشکلات پاسخ داده نشده رشته شما را پاسخ دهد و رشته شما غنی تر گردد…..  ادامه همراه با توضیحات کامل و مثال در فایل آموزشی

فصل اول – کلیات تحقیق

 فصل اول با همان کلیات تحقیق شامل این موارد است: 1- مقدمه   2- بیان مساله    3- سوالات تحقیق (سوال اصلی و سوالات فرعی)   4- اهمیت موضوع   5- اهداف تحقیق (هدف اصلی و اهداف فرعی)   6- فرضیه های تحقیق (فرضیه اصلی و فرضیات فرعی)   7- روش تحقیق (جامعه و نمونه آماری، روش جمع آوری اطلاعات، روش تجزیه و تحلیل اطلاعات)   8- متغیرهای تحقیق (متغیر وابسته و متغیر مستقل)   9- مدل پژوهش   10- تعریف واژه ها و مفاهیم (تعاریف مفهومی و عملیاتی) ادامه همراه با توضیحات کامل و مثال در فایل آموزشی

فصل دوم – مبانی نظری و پیشینه پژوهش

فصل دوم را می توان شالوده اصلی کار نام برد. بسیاری از محققان ابتدا فصل دوم را گرداوری کرده و سپس به نگارش فصل های دیگر می پردازند که کاری منطقی و مفید به نظر می رسد. چراکه بسیاری از بخش های فصل اول و پنجم را می توان از فصل دوم استخراج نمود. به عنوان مثال در فصل اول، مقدمه، بیان مساله و اهمیت تحقیق و تعاریف مفهومی را می توان به راحتی از همین فصل استخراج نمود. 

فصل دوم حجم نسبتا زیادی دارد و اغلب بین 50 تا 100 صفحه می باشد. ولی از نظر نگارشی، تعداد صفحات بالای40 برای آن مطلوب است. برخلاف تصور عموم، فصل دوم اگر بر طبق اصوصل خود پیش رود کار چندان مشکلی نیست. اما زمان زیادی را خواهد برد. 

فصل دوم دو بخش اصلی دارد: 1- مبانی نظری پژوهش   2- پیشینه پژوهش (پیشینه داخلی و پیشینه خارجی)

ادامه همراه با توضیحات کامل و مثال در فایل آموزشی

فصل سوم – روش تحقیق

 فصل سوم به طور کلی شامل تمام کارهایی است که پژوهشگر انجام میدهد. به عبارتی شرح اینکه پژوهشگر چگونه پایان نامه خود را انجام می دهد.

 این فصل شامل بخش های زیر است:1- مقدمه   2- نوع پژوهش   3- تعیین جامعه آماری   4- نمونه آماری   5- روش نمونه گیری   6- روش گردآوری اطلاعات   7- توضیح ابزار گردآوری اطلاعات و روایی و پایایی ابزار   8- روش تجزیه و تحلیل داده ها

 با استفاده از پرسشنامه آنلاین رایگان اول فرم به راحتی پرسشنامه خود را آنلاین کنید و پایان نامه خود را تکمیل کنید

فصل چهارم- یافته های پژوهش

در پایان نامه هایی که تجزیه و تحلیل آن ها آماری است به طور کلی فصل چهارم شامل سه بخش است: 1- مقدمه، 2- آمار توصیفی، 3-آمار استنباطی.

اما آمار توصیفی و آمار استنباطی خود به بخش های دیگری تقسیم می شوند که درزیربه آنها اشاره خواهد شد.قبل از هر چیز باید به این نکته متذکر شویم که برای نوشتن فصل چهارم بهتر است که دانشجو مسلط به آمار باشد و بتواند با نرم افزارهای آماری مانند spss، lisrel، excel و …  کار کند. اما معمولا دانشجویان کمی هستند که به این نرم افزارها مسلط باشند. در هر صورت،  اکیدا توصیه می شود که اگر امکان یادگیری کار با نرم افزارها نیست، حتی الامکان دانشجو سعی نماید که با مفهوم این آزمون ها آشنا باشد.

اگرامکان یادگیری و درک مفهوم کلی آمار برای دانشجو میسر نیست حداقل باید آزمون های مورد استفاده در پایان نامه خود را یاد بگیرد. دوباره تکرار می شود که مفهوم آزمون ها نه انجام آنها توسط نرم افزار. به عنوان مثال، اگر فرضیه های پایان نامه شما باید با آزمون ضریب همبستگی مورد آزمایش قرار بگیرند، باید دانشجو بداند که هدف از انجام ضریب همبستگی چیست؟ ضریب همبستگی منفی و مثبت چیست؟ معنیداری و غیرمعنی داری چیست؟

 حال سوال این است که چرا بر یادگیری این آزمون ها تاکید می شود؟ پاسخ این است که یکی از مواردی که حتما سر جلسه دفاع داوران از آن سوال می پرسند همین بخش آماری (فصل چهارم) است. داوران سوالاتی در خصوص اینکه چرا این آزمون را برای سنجش فرضیه های خود انتخاب کردید و یا چرا از آزمون دیگری استفاده نکردید می پرسند. بنابراین توصیه می  شود حتما حداقل از نظر مفهومی چون و چرایی آزمون را یاد بگیرید. یاد گرفتن این مفاهیم بسیار ساده است و با سرچی در اینترنت یا کتاب های امار (مخصوصا کتاب آمار در علوم انسانی دکتر علی دلاور) به راحتی می توانید به پاسخ سوالات خود برسید. 

 سوال دیگر این است که چگونه آزمون فرضیه های خود را با نرم افزارهای مربوطه انجام دهیم. بسیار ساده است، اگر می خواهید خودتان آن را انجام دهید به راحتی می توانید آموزش آزمون مورد نظرتان را از اینترنت مشاهده کنید. حتی فیلم های آموزشی آن وجود دارد. راه دیگر کمک گرفتن از دوستان، اساتید راهنما یا مشاور و غیره است. در نهایت هر کدام از این راه ها را انتخاب کنید، بعد از انجام تحلیل آماری تان، نوشتن فصل چهارم تقریبا کار دشواری نیست و می توان در مدت زمان کمی آن را به اتمام رساند.

ادامه همراه با توضیحات کامل و مثال در فایل آموزشی

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

فصل پنجم شامل چند بخش عمده می باشد: 1- مقدمه، 2- نتایج حاصل از فرضیه های پژوهش، 3- بحث و نتیجه گیری و 4- پیشنهادات.

هر چند که در برخی از پایان نامه ها چکیده فارسی نیز در فصل پنجم مجددا کپی می شود اما این بستگی به نظر اساتید راهنما و آیین نامه دانشگاه مورد تحصیل شما دارد. قبل از هر چیز باید متذکر شویم که معمولا فصل پنجم حدود 10 صفحه حجم دارد. 

ادامه همراه با توضیحات کامل و مثال در فایل آموزشی

در اینجا پایان نامه شما به اتمام رسیده است و آنچه که اصل کار است تقریبا انجام شده است. نوبت به چکیده نویسی می رسد (چکیده فارسی و چکیده لاتین) منابع در قسمت منابع باید تمامی منابع مورد استفاده در پایان نامه تان را گزارش کنید. اینکه چگونه باید منابع را گزارش کنید بستگی به آیین نامه نگارشی دانشگاه تان دارد.  ضمایم در قسمت ضمایم باید پرسشنامه ها، آزمون های خود ساخته، فایل های اس پی اس اس و … ارائه شود.