مقدمه

هتل ها یکی از مراکز پر تردد به حساب می آیند. بسیاری از مردم به دلیل سفر و سایر مسائل شخصی ممکن است مدت زمانی را در هتل اقامت داشته باشند. همین موضوع باعث شده تا مدیران هتل به دنبال جلب رضایت مشتریان خود باشند. برای این که مدیران بتوانند به نقاط ضعف و یا قوت خدمات هتلشان پی ببرند، نیاز دارند تا از مشتریان خود نظرسنجی کنند. در این نظرسنجی می توانند به اطلاعات مهمی دست پیدا کنند و به وسیله آن یک آنالیز درست نسبت به خدمات خود داشته باشند. اگر در دسته افرادی هستید که به تازگی یک هتل تاسیس کرده اید و به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف و یا قوت هتل خود هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فرم نظرسنجی هتل

این روزها گسترش اینترنت باعث شده تا زندگی انسان تحت تاثیر این نام قرار بگیرد. در گذشته فرم نظرسنجی هتل به صورت کاغذی و فیزیکی در هتل وجود داشت. با گسترش اینترنت این روزها استفاده از فرم های دیجیتال بسیار بیش تر از گذشته شده است. در گذشته مردم زمان کافی را برای تکمیل فرم های کاغذی نمی گذاشتند. مزینی که فرم های دیجیتال به فرم های کاغذی دارند در این است که شخص می تواند سر فرصت و البته حوصله به تمامی سوالات پاسخ های درستی را بدهد.

یک نکته مهمی که وجود دارد این است که بهتر است پاسخ سوالات به صورت چند گزینه ای باشد. اغلب مخاطبان در نوشتن کتبی یک متن تنبلی می کنند. برای جلوگیری از این امر بهتر است پاسخ تمامی سوالات به صورت چند گزینه ای باشد.

مزیت استفاده از فرم نظرسنجی هتل

سوالات فرم نظرسنجی هتل

در صورتی که قصد طراحی یک فرم نظر سنجی هتل را دارید، باید یک سری از پرسش ها را از مخاطبان کنید. نکته مهمی که وجود دارد این است که الزامی به نوشتن تمامی سوالاتی که در این قسمت در ارتباط با آن ها صحبت کنیم در فرم وجود ندارد. بهتر است قبل از طراحی فرم نظرسنجی در ابتدا یک نیازسنجی درستی را داشته باشید.

پرسیدن نام و نام خانوادگی پر کننده فرم یک امری دلخواه است و جزئی از واجبات نیست. بسیاری از افراد هیچ علاقه ای به فاش کردن هویت خود ندارند. همین موضوع باعث می شود تا در پر کردن این بخش از فرم مردد شوند. برخی دیگر اما با کمال میل نام و نام خانوادگی خود را در این قسمت قرار می دهند.

سوال دومی که نیاز است از مخاطبان خود بپرسید موضوع جنسیت آن هاست. با دانستن این سوال می توانید یک تفکیک جنسیتی نسبت به نظرات مخاطبان خود داشته باشید.

سوال بعدی شما باید در مورد برخورد کارکنان باشد. در این قسمت باید از مخاطبان خود بپرسید آیا از برخورد کارکنان هتل رضایت داشته اند یا خیر.

سوال بعدی باید در خصوص کیفیت غذا باشد. بسیاری از مردم به کیفیت غذای هتل اهمیت بسیار زیادی را می دهند. باید در مورد کیفیت غذای هتل خود حتما از مخاطبانتان سوال بپرسید.

سوال بعدی را باید به این پرسش اختصاص دهید که مردم چه امتیازی را برای تمیز نگه داشتن محوطه هتل به شما می دهند. تمیز بودن یک محیط نیز برای بسیاری از افراد اهمیت بسیار زیادی را دارد.

فرم نظرسنجی هتل

دو سوال سرنوشت ساز که باید در تمامی فرم های نظرسنجی هتل وجود داشته باشند:

دو سوال انتهایی اهمیت بسیار زیادی را دارد. سوال بعدی این است که مخاطبانتان از چه طریقی توانسته اند شما را پیدا کنند. این سوال از این جهت ضرورت دارد که بدانید در کدام بخش تبلیغات توانسته اید موفق تر عمل کنید.

سوال انتهایی نیز اهمیت بسیار زیادی را دارد. شما باید از مخاطبانتان این سوال را بپرسید که آیا هتل شما را به دیگران معرفی می کنند یا خیر. این سوال می تواند شما را به هدفتان از طراحی این سوالات برساند.

این سوالات را می توانید به صورت کاغذی بعد از پایان یافتن اقامت هر کدام از مشتریان در اختیارشان قرار دهید. حالت بعدی در این است که این سوالات را به صورت دیجیتالی در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

مخاطبان می توانند با پاسخ دادن به فرم پرسشنامه هتل کمک بسیار زیادی را به شما کنند. البته به یاد داشته باشید که نباید کوچک ترین فشاری به مشتریان خود برای پر کردن این فرم وارد کنید. می توانید از اهرم تشویق برای پاسخ دادن به این سوالات استفاده کنید. یک نکته مهمی که وجود دارد این است که می توانید نظرسنجی وفاداری مشتریان هتل نیز طراحی کنید. در این پرسشنامه باید علت وفاداری مشتریان به هتل خود را جویا شوید.

رضایت مهمانان هتل

همان طور که در قسمت قبلی مقاله به آن اشاره شد، بسیاری از مدیران هتل برای جلب رضایت مشتریان خود دست به انجام هر کاری می زنند. در این قسمت قصد داریم در مورد روش هایی که به وسیله آن می توانید رضایت مشتریان خود را جلب نمایید، بپردازیم.

تمیز بودن اتاق ها از مهم ترین عواملی است که می تواند باعث جلب رضایت مشتری شود. در بدو ورود به اتاق ابتدا مشتریان شما به فضای داخلی و چیدمان اتاق دقت می کنند. در صورتی که در اتاق هر چیزی سر جای خود قرار گرفته باشد، مشتریان از اتاق رضایت حداکثری را خواهند داشت.

فراهم بودن وسایل پذیرایی و هر وسیله ای که جهت رفاه حال مشتری در اتاق قرار داشته باشد، از دیگر مواردی است که می تواند باعث جلب رضایت مشتری شود.

داشتن امنیت مالی در اتاق از دیگر مواردی است که عمده مشتریان شما برای آن ارزش و اهمیت ویژه ای قائل هستند. برای این که بتوانید امنیت مالی مسافران خود را تامین کنید، نیاز است تا در اتاق ها سیف باکس و.. قرار دهید. در این صورت با خیالی راحت می توانید وسایل با ارزش خود را در زمان نبود خود در اتاقتان قرار دهید.

تخصیص دادن یک فضا به کافی شاپ و رستوران از دیگر مواردی است که می تواند به جلب رضایت مشتریانتان کمک کند. سعی کنید بهترین فضای هتل را برای این دو مکان در نظر بگیرید.

ارائه خدمات با کیفیت آخرین ابزاری است که شما می توانید برای مشتریان خود و جلب رضایت آن ها در نظر بگیرید. با رعایت اصول گفته شده می توانید، به راحتی رضایت مشتریان خود را جلب کنید.

نظرسنجی هتل با فرم ساز

فرم رزرو هتل

همان طور که گفته شد، رزرو هتل این روزها به صورت کاملا آنلاین و در بستر اینترنت صورت می گیرد. برای رزرو هتل باید یک سری از سوالات به صورت دقیق و با جزئیات از مخاطب پرسیده شود. کوچک ترین اشتباهی در سوالات باعث می شود تا روند پذیرش مشتریان با مشکل روبرو شود.

باید در ابتدا نام هتل، آدرس هتل و تلفن هتل را به صورت دقیق بنویسید. در این صورت مخاطبانتان دچار هیچ اشتباهی نخواهند شد. سوال بعدی باید پرسیدن نام و نام خانوادگی مخاطبانتان باشد. بعد از پی بردن به نام و نام خانوادگی مخاطب نوبت به گرفتن شماره تماس می رسد. دو آیتم ابتدایی بسیار مهم است و باید حتما از مخاطب پرسیده شود. گرفتن آدرس ایمیل نیز می تواند یک امری اختیاری باشد. اگر می خواهید، واچر مخاطبانتان را برایشان ایمیل کنید نیاز است تا آدرس ایمیل را از آن ها دریافت کنید. برای ارسال فرم واچر هتل نیز به آدرس ایمیل احتیاج خواهید داشت.

سوال بعدی جزئی از مهم ترین سوالات می باشد. در این قسمت باید نوع سرویس هایی که به مشتریان خود ارائه می دهید را لیست کنید. به طور مثال سوییت، اتاق یک خوابه، اتاق دو خوابه و…

تاریخ ورود و تاریخ خروج از دیگر سوالاتی است که باید آن ها را بدانید. تعداد شب های اقامت و تعداد افراد بزرگسال از دیگر سوالات ضروری است که باید در فرم رزرو هتل جای داشته باشد. تعداد کودکان سوال انتهایی در فرم رزرو هتل می باشد.

فرم نظرسنجی کارکنان هتل

مطلع بودن از عملکرد کارکنان هتل از موارد مهم دیگری می باشد که باید مدیران هتل از آن آگاه باشند. در صورتی که کارکنان هتل نتوانند کار خود را به درستی انجام دهند، مشتریان از هتل شما رضایت کافی نخواهند داشت. برای بهبود کار خود نیاز است تا یک فرمی برای ارزیابی کارکنان خود در نظر بگیرید.

در ابتدا نیاز است تا نام و نام خانوادگی مشتری خود را بپرسید. بعد از آن باید این سوال پرسیده شود که تا چه اندازه از برخورد کارکنان شما رضایت داشته اند. یک بازه امتیازی از 0 تا 100 برای پاسخ دادن به این سوال در نظر بگیرید. سوال بعدی باید این باشد که آیا کارکنان شما توانسته اند نیازهای مشتریان شما را برطرف کنند. هدف از مطرح کردن این سوال این است که هیچ قصور و کوتاهی در ارائه خدمات اتفاق رخ نداده باشد.

آیا مشتریان شما مدت زمانی طولانی را برای دریافت سرویس منتظر مانده اند. این سوال را می توان مهم ترین و در عین حال کلیدی ترین سوال دانست. هیچ شخصی دوست ندارد مدت زمانی طولانی را برای دریافت سرویس مد نظر خود منتظر بماند. باید برای جلب نظر و رضایت مشتریان خود این موضوع را به کارکنان خود یادآور شوید که در سریع ترین زمان ممکن نیازهای مشتریان شما را رفع کنند.

 

پرسشنامه هتلداری، یکی دیگر از مسائل مهم در نظرسنجی هتل

پرسشنامه رضایت از آن جهت طراحی می شود تا مدیران بتوانند نسبت به کیفیت خدماتی که ارائه می دهند، اطلاعات درستی پیدا کنند. در پرسش نامه رضایت نیز نیاز است تا از مشتریان خود بابت کیفیتی که ارائه می دهید سوالاتی را مطرح کنید. معمولا برای پرسشنامه رضایت طراحی 3 سوال کفایت می کند. سوالات شما باید حول کیفیت غذای شما، رضایت داشتن از برخورد و کار کارکنان شما باشد.

می توانید در این مرحله یک پرسشنامه کیفیت هتل را طراحی کنید. این پرسشنامه از آن جهت طراحی می شود تا مشتریان شما بتوانند در خصوص کیفیت هتل شما نظر بدهند. در این نظرسنجی باید در مورد کیفیت نظافت، کیفیت اتاق ها، نحوه چیدمان اتاق ها و همچین برخورد کارکنان از مشتریان خود سوال کنید.

اقامت در هتل

ارزیابی 360 درجه هتل

جدا از اهمیتی که نظرسنجی هتل برای مدیران دارد، باید هر مدیری یک ارزیابی 360 درجه ای نسبت به کار خود داشته باشد. در این ارزشیابی مدیران باید از کارکنان خود، پرسنل دیگر بخش ها و… در خصوص یک کارمند مشخص سوال داشته باشند.

البته ناگفته نماند از خود شخص نیز می توانید در ارتباط با عملکردی که دارد، سوال داشته باشید.

در این صورت به درستی به نقاط ضعف و قوت تیم خود پی می برید.

فرم رزرو

چک لیست نظافت اتاق هتل و اقامتگاه ها

در برخی موارد امکان تمیز کردن هتل به صورت روزانه و یا هفتگی وجود دارد. در چک لیست نظافت اتاق هتل ها می توانید یک سری از موارد را برای انتخاب مسافران در نظر بگیرید. به طور مثال نظافت اتاق، نظافت سرویس بهداشتی، عوض کردن رو بالشتی و… از مواردی است که می توانید این تقاضا را داشته باشید که به چه صورتی انجام گیرد. در صورتی که این فرم توسط مشتریان شما پر شود، می توانید به صورتی درست ارزیابی اتاق و امکانات هتل خود را انجام دهید.

نظرسنجی رستوران هتل

همان طور که به کرات به این موضوع اشاره کردیم، عمده مشتریان هتل به کیفیت غذا اهمیت بسیار زیادی را می دهند. برای این که بتوانید به کیفیت غذای رستوران هتل پی ببرید، نیاز است تا یک فرم نظرسنجی را تکمیل کنید.

سوال اول باید به نوع کیفیت غذا اختصاص داده شود. باید برای پاسخ این سوال سه گزینه عالی، متوسط و بد را در نظر بگیرید. بهتر است در صورتی که پاسخ مخاطب شما خیر است به دنبال پرسش دلیل آن باشید. سوال بعدی باید در مورد تنوع غذای اصلی، دسر، سالاد و نوشیدنی باشد. معمولا افراد بسیار تنوع طلب هستند و داشتن یک منوی پر و پیمون می تواند برای آن ها اهمیت ویژه ای را داشته باشد.

کیفیت در سرویس دهی از دیگر مسائل مهم است که می توانید آن را با مشتریان خود در میان بگذارید و از نظرات آن ها مطلع شوید. در این راستا طراحی پرسشنامه رضایت از مشتریان هتل می تواند بسیار کمک کننده باشد.

فرم نظرسنجی مهمانسرا

مهمانسرا نیز یکی دیگر از اماکن اقامتی محسوب می شود. به عبارت بهتر مهمانسرا همان مسافرخانه های قدیمی هستند. هزینه اقامت در مهمانسرا بسیار کم تر از هزینه اقامت در هتل است. بسیاری از صاحبان مهمانسراها برای جذب بیش تر مشتری سعی می کنند به هر نحوی شده نظر مشتریان خود را جلب کنند.

فرم نظرسنجی مهمانسرا نیز مشابه فرم نظرسنجی هتل است. البته فراموش نکنید یک سری از سوالات را نمی توان در فرم های نظر سنجی مهمانسرا عنوان کرد. به طور مثال نمی توان در خصوص کیفیت غذای مهمانسرا از مخاطبان سوالی پرسید.

فرم نظرسنجی اقامتگاه بومگردی

بومگردی یکی از تفریحات مورد علاقه قشر جوان است. بسیاری از افراد برای این که بتوانند از نظر مخاطبان خود جویا شوند شروع به ارزیابی خدمات خود می کنند. اقامتگاه های بومگردی با توجه به آداب و رسوم هر منطقه درست شده اند. از این روز نیاز است تا نظر مخاطبان پرسیده شود و مطابق با آن یک ارزیابی درست صورت گیرد.

اگر می خواهید به صورت دیجیتال یک فرم را طراحی کنید، نیاز است تا در ابتدا از مخاطبان خود بابت زمانی که برای تکمیل کردن اطلاعات فرم صرف می کنند، قدردانی کنید. بعد از آن شروع به پرسیدن سوالات خود کنید.

ارزیابی نظرسنجی هتل

برای ارزیابی نظرسنجی چه سوالاتی باید پرسیده شود؟

سوال اولی که باید برای دانستن نظر مخاطبان پرسیده شود این است که چند بار به این استان سفر کرده اند. در صورتی که فرد بیش تر از 3 بار به این استان سفر کرده باشد باید به دنبال دانستن این موضوع باشید که علت چیست. پیدا کردن علت از آن جهت اهمیت دارد که می توانید به وسیله آن تبلیغات درستی را انجام دهید.

سوال بعدی باید این مورد باشد که انگیزه اصلی شما برای سفر کردن به این استان چیست. بسیاری از افراد تنها از سر کنجکاوی به بومگردی در یک استان خاص می پردازند. عده دیگری اما به دلیل ویژگی هایی که یک استان دارد، به آن منطقه سفر می کنند. دانستن این نقاط گردشگری و مثبت از دید مخاطبان می تواند به شما کمک بسیار زیادی را کند.

مسئله نظافت برای بسیاری از مردم موضوع حیاتی به حساب می آید. به همین خاطر یکی از سوالات نظرسنجی شما باید در حوزه نظافت باشد. باید این سوال را مطرح نمایید که چه امتیازی بین 0 تا 5 به نظافت می دهند. در سوال بعدی پرسشنامه باید این موضوع باشد که آیا از کارکنان اقامتگاه و خدماتی که اقامتگاه برای مسافران خود در نظر گرفته است، رضایت داشته اند یا خیر. در صورتی که جواب بله باشد بهتر است به نحوی دلیل رضایت مشتریان خود را جویا شوید. در این صورت به راحتی می توانید به نقاط قوت خود پی ببرید. در صورتی که پاسخ مخاطبانتان خیر باشد، باز هم باید به دنبال پیدا کردن دلیل این موضوع باشید. در این صورت می توانید به نقاط ضعف خود پی ببرید و به دنبال پیدا کردن بهترین راه حل برای رفع آن باشید.

با ارزیابی درست می توانید به رشد و ارتقای کار خود کمک کنید. البته فراموش نکنید که نباید تعداد سوالات پرسشنامه بیش از اندازه مجاز باشد؛ چرا که در این صورت ممکن است مخاطبانتان حوصله پاسخ دادن به آن ها را نداشته باشند و فرم پرسشنامه را نصفه و نیمه رها کنند. معمولا تعداد سوالات استاندارد برای پی بردن به نظر واقعی مخاطبانتان بین 5 الی 7 سوال است.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد انواع فرم های نظرسنجی هتل صحبت شد. اگر می خواهید باعث بهبود خدمات هتلداری خود شوید، نیاز است تا نظرسنجی سایت هتل شما نیز به درستی انجام شود. برای طراحی فرم هتل می توانید با ما در ارتباط باشید.

اگر حساب کاربری ندارید همین الان به صورت رایگان ایجاد کنید:

به راحتی پرسشنامه خود را به صورت رایگان آنلاین کنید:

در پرسشنامه های آماده اول فرم به بیش از 1000 پرسشنامه آماده دسترسی دارید