در پرسشنامه آنلاین چه تعداد سوال قرار دهیم؟

تعداد شوال در پرسشنامه آنلاین

تعیین اینکه چند سوال در پرسشنامه وجو داشته باشد یکی از سخت ترین قسمت های تهیه پرسشنامه یا پرسشنامه آنلاین است.

 البته برخی از نظرسنجی ها نسبت به نظرسنجی های دیگر آسان تر است. اگر در حال ساختن فرم ساده برای یک رویداد هستید یا می پرسید مشتریان شما کدام رنگ را برای یک محصول جدید بیشتر دوست دارند ، درک اینکه چند  سوال نیاز دارید بسیار آسان است. اما در بیشتر موارد ، متعادل سازی تعداد سوالات پرسشنامه مورد نیاز به کسب اطلاعات کافی بدون ترساندن پاسخ دهندگان یک چالش واقعی است.

بنابراین چند سوال باید در یک پرسشنامه آنلاین یا نظرسنجی قرار دهید؟

چرا باید از درج سوالات زیاد در نظرسنجی خود خودداری کنید

“خستگی نظرسنجی” مفهوم مهمی است. خستگی نظرسنجی دو نوع است:

 خستگی به دلیل وجود نظرسنجی های زیاد

  طراحان نظرسنجی فردی نمی توانند در این مورد کار خاصی کنند. هر روز شرکت ها و سازمان های بیشتری از کاربران درخواست بازخورد می­کنند. سرانجام بسیاری از کاربران از ارائه بازخورد خسته شده و فقط از پاسخ دادن به نظرسنجی ها صرف نظر می کنند.

 خستگی به دلیل طولانی بودن نظرسنجی

این همان موردی است که می توانید در مورد آن انجام دهید. هرچه یک نظر سنجی بیشتر طول بکشد ، احتمال تکمیل افراد کمتر است. بسیاری از پاسخ دهندگان بالقوه حتی اگر فکر کنند سوالات زیادی وجود دارد حتی یک نظرسنجی را شروع نمی کنند. برخی از کاربرانی فرم را به طور کلی بررسی می کنند و وقتی لیست طولانی سوالات را مشاهده کنند ، قبل از اینکه به سوال اول پاسخ دهند ، از نظرسنجی خسته می شوند. 

سازندگان نظرسنجی باید خستگی نظرسنجی را در نظر بگیرند. هدف این است که بدون ایجاد خستگی در نظرسنجی ، تا آنجا که ممکن است اطلاعات مهم را بدست آورید. شما می توانید این کار را با تقسید نظرسنجی خود به چندین صفحه و استفاده از نوارهای پیشرفت انجام دهید ، اما مهمتر از هر چیز تعداد سوالات کمتر و دقیق تر است.

چگونه تعداد صحیح سوالات را بفهمید؟ از ابتدای مرحله طراحی نظر سنجی خود ، چند اصل اساسی را بایستی دنبال کنید.

 

  • هدف از نظرسنجی خود را مشخص کنید

مهمترین مرحله قبل از نوشتن سوال اول آغاز می شود. به طور دقیق ، می خواهید چه چیزی را با نظرسنجی به دست آورید؟

نظرسنجی ها می توانند به شناسایی فرصت های محصول جدید ، ارزیابی کارکنان ، یافتن راه هایی برای بهبود شرکت شما یا هدایت یک کمپین بازاریابی کمک کنند. بهترین نظرسنجی ها یک هدف را انتخاب می کنند و منحصراً بر آن تمرکز دارند.

 

  • دقیقاً بفهمید که به چه اطلاعاتی نیاز دارید

هنگامی که هدف تعیین شد ، باید دقیقاً بفهمید که برای دستیابی به آن چه اطلاعاتی را باید جمع آوری کنید. حتی با یک هدف بسیار خاص ، سوالات بی شماری وجود دارد که می تواند پرسیده شود. لیست مهمترین سوالات را تهیه کنید. هنگامی که لیست را بررسی می کنید این موضوع پرسیده شود که  ” آیا نیازی به وجود این سوال هست؟ ” یا “خوب هست که این سوال پرسیده شود؟”

 

  • به وقت پاسخ دهندگان خود احترام بگذارید

بیایید صادق باشید ، کاربران شما با اختصاص وقت برای پاسخگویی به سوالات نظرسنجی شما ، به شما لطف می کنند. بهترین راه برای تشکر از آنها این است که به وقت آنها احترام بگذارید و از آنها سوالات غیرضروری نپرسید.

همیشه به خاطر داشته باشید که هر تعامل کاربران با نام تجاری شما ، حتی اگر فقط یک نظرسنجی باشد ، برداشت آنها از سازمان شما را شکل می دهد. اگر به وقت آنها احترام بگذارید ، ممکن است آنها در کل به نام تجاری شما بهتر فکر کنند.

 با استفاده از پرسشنامه آنلاین رایگان اول فرم به راحتی پرسشنامه خود را آنلاین کنید و پایان نامه خود را تکمیل کنید.

بنابراین چند سوال باید در یک نظر سنجی بپرسید؟

هیچ پاسخ روشن و واضخی وجود ندارد. با این حال ، به عنوان یک قاعده کلی ، تکمیل نظرسنجی نباید بیش از 10 دقیقه طول بکشد. اگر کمتر از پنج دقیقه شد بیش از دو برابر خوب است.

 به طور معمول ، 5 تا 10 سوال هست. اگر سوالات پیچیده هستند یا جواب باز دارند سوالات کمتری بپرسید.

  اگر سوالات ساده بله یا نه ، یا صحیح یا غلط باشد ، می توانید کمی جلو بروید و سوالات بیشتری بپرسد. البته می توانید سایر سوالات را هم بدین نحو ساده کنید.

اگر مراحل بالا را دنبال کرده باشید ، می توانید یک مجموعه داده معنی دار داشته باشید که اهداف شما را برآورده کند و در بازه زمانی مطلوب باقی بماند.