با افزایش کار و مشغله های زندگی، تفریح و سفر به شهرهای مختلف مورد توجه قرار گرفت. به همین دلیل سفرهای داخلی و خارجی بیشتر شد و جستجو برای یافتن هتل های خوب و فوق العاده، اهمیت فراوانی پیدا کرد. امروزه با تکیه بر آموزش های هتلداری می توان متوجه شد که هر چه هتل و امکانات آن بهتر باشد، جلب رضایت مهمانان هتل به درستی انجام می شود. علاوه بر این نظرسنجی از مهمانان هتل می تواند به بهبود خدمات آن کمک شایانی نماید. بر این اساس برای اطلاع از نقاط ضعف و قوت خدمات، می توان از فرم رضایت مهمانان هتل استفاده نمود و در جهت بهبود خدمات و امکانات هتل، گام های موثر و مفیدی برداشت. به همین دلیل در این مطلب رضایت میهمانان هتل را در شهرهای بزرگ و شناخته شده ای مانند مشهد بررسی می کنیم. سپس نحوه جلب رضایت مشتریان و استفاده از فرم بهبود امکانات هتل را شرح می دهیم.

هتل خارجی

استفاده از فرم های نظرسنجی در هتل

برای جلب رضایت مهمانان هتل می توان از فرم های چاپی و مخصوصی استفاده نمود که میزان رضایت مشتریان را مشخص خواهند کرد. به عنوان مثال بیشتر مشتریان هتل اهمیت زیادی برای کیفیت غذای هتل قائل هستند. به همین دلیل استفاده کردن از فرم رضایت از غذای هتل می تواند به بهبود کیفیت غذا کمک کند. علاوه بر این مشتری هتل می تواند متوجه شود که رضایت او اهمیت زیادی دارد و می تواند در بهبود سرویس دهی موثر واقع شود. علاوه بر این با استفاده از فرم بهبود امکانات هتل می توان متوجه شد که کدام بخش از خدمات هتل مورد پسند مشتری نبوده و کدام قسمت موجب جلب رضایت مشتری شده است.

نحوه جلب رضایت مهمانان هتل

تجربه مهمانان هتل ثابت کرده است که رفتار مودبانه پرسنل، قلب تپنده یک هتل خوب محسوب می شود. چرا که مهمانان در بدو ورود انتظار برخورد گرم و مناسبی را از پرسنل هتل دارند. به همین دلیل اولین نکته ای که می تواند موجب جلب رضایت میهمانان هتل شود، برخورد مناسب و دوستانه خواهد بود. علاوه بر این با بررسی نظرات هتل می توان متوجه شد که بهداشت، کیفیت غذای رستوران هتل، خدمات ویژه و اختصاصی، دسترسی به پارکینگ و… از مهمترین مواردی هستند که رضایت میهمانان هتل را به همراه خواهند داشت. به علاوه هر چه پذیرایی از مهمانان هتل بهتر باشد، رضایت آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

هتل 5 ستاره

در این بین می توان به فرم های کاربردی دیگری نیز اشاره نمود که هتل شما را نسبت به سایر هتل ها تمایز خواهد کرد. به عنوان نمونه می توان گفت که فرم رزرو غذای هتل یکی از بهترین ایده هایی است که امروزه در هتل های شناخته شده و مطرح جهان مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این فرم، میزان پخت غذا، تمایل مشتریان به استفاده از غذاهای رستوران هتل و تعداد میزهای رزرو نشده مشخص خواهد شد. علاوه بر این مشتری نیز به آسانی می تواند در زمان سرو غذا، در رستوران هتل حاضر شده و از امکانات آن استفاده نماید.

اگر حساب کاربری ندارید همین الان به صورت رایگان ایجاد کنید:

به راحتی پرسشنامه خود را به صورت رایگان آنلاین کنید:

در پرسشنامه های آماده اول فرم به بیش از 1000 پرسشنامه آماده دسترسی دارید