ساخت پرسشنامه آنلاین رایگان

ساخت پرسشنامه آنلاین رایگان چیست؟

ساخت پرسشنامه آنلاین رایگان یا همان پرسشنامه اینترنتی ابزار اینترنتی است که افراد برای جمع آوری داده های میدانی از آن استفاده می کنند. تقریبا همه ما فرم های اینترنتی را پر کردیم. پرسشنامه آنلاین همان فرم های اینترنتی هستند که به منظور جمع آوری داده ها استفاده می شوند.

ساخت پرسشنامه آنلاین رایگان - کاربرد

 پرسشنامه آنلاین برای چه افرادی کاربرد دارد؟

کاربرد اصلی پرسشنامه آنلاین برای دانشجویان هست، به خصوص دانشجویان رشته های علوم انسانی مثل روانشناسی ، مدیریت ، جامعه شناسی ، علوم تربیتی ، حسابداری و … . دانشجویان برای کارهای کلاسی، پایان نامه یا تحقیقات میدانی خود، از طریق نرم افزار پرسشنامه آنلاین، می توانند به راحتی پرسشنامه خود را آنلاین کنند و بین افراد پخش کنند و داده های خود را جمع آوری کنند. پرسشنامه های دانشجویی بالاترین کاربرد را در پرسشنامه آنلاین دارند.

پرسشنامه آنلاین برای  صاحبان کسب و کار هم کاربرد دارد. بدین صورت که می توانند برای سنجش رضایت مشتریان، سنجش کیفیت خدمات، سنجش وفاداری مشتریان، ارزیابی عملکرد کارکنان، ثبت نظرات، ایده ها، پیشنهادات و انتقادات مورد استفاده قرار گیرد.

مدیران سایت ها و کانال ها می توانند برای ارزیابی سایت یا کانال خود، از پرسشنامه آنلاین استفاده کنند مثلا نظرسنجی آنلاین واتساپ یا نظرسنجی در تلگرام یا در وب سایت خود راه اندازی کنند.

معلمان، اساتید و مربی های آموزشی می توانند از پرسشنامه آنلاین برای سنجش دانش آموزان یا دانشجویان استفاده کنند. همچنین می توانند آزمون آنلاین واتساپ ، تلگرام و … راه اندازی کنند.

پژوهشگران و محققان هم می توانند برای تحقیقات میدانی خود از پرسشنامه آنلاین استفاده کنند.

 

  چرا از پرسشنامه آنلاین استفاده کنم؟

 

تقریبا از تمامی جهات پرسشنامه آنلاین نسبت به پرسشنامه کاغذی برتری دارد:

  •   در پرسشنامه آنلاین نیازی به هزینه کاغذ نیست. 
  • با ساخت پرسشنامه آنلاین نیاز شما می توانید طیف گسترده تری از جامعه هدف را انتخاب کنید.
  • با ساخت پرسشنامه آنلاین می توانید زمان زیادی را صرفه جویی کنید زیرا نباید برای پیدا کردن افراد مختلف زمان صرف کنید.
  •  شما با طراحی پرسشنامه آنلاین و ارسال آن به پاسخ دهندگان این امکان را به پاسخ دهندگان می دهید تا در هر موقعیتی هستند (خانه، محل کار، مترو و …) به راحتی به فرم شما پاسخ دهند. در پرسشنامه آنلاین تمام جواب ها خوانا و واضح هستند و ناخوانایی معنی ندارد.
  •  با طراحی پرسشنامه آنلاین با توجه به عدم حضور فیزیکی افراد از انتقال و انتشار بیماری های واگیردار مثل کرونا جلوگیری می کند.
  •  در پرسشنامه اینترنتی با توجه به اینکه پاسخ دهنده طراح فرم را مشاهده نمی کند سوگیری کمتری وجود دارد.
  • در پرسشنامه آنلاین با زدن یک دکمه توسط پاسخ دهنده پاسخ ها به صورت خودکار ذخیره می شود و شما به راحتی می توانید فایل اکسل را دانلود کنید؛ و دیگر نیازی به کار سخت و اعصاب خردکن انتقال داده ها به اکسل یا spss نیست.
  •  در پرسشنامه آنلاین می توانید بین سوالات رابطه برقرار کنید یا به عبارتی پرسشنامه خود را هوشمند کنید.
  •  در پرسشنامه اینترنتی شما می توانید برای پرسشنامه خود تم دلخواه قرار دهید یعنی رنگ، فونت، سایه و عکس دلخواه قرار دهید. 

 

ساخت پرسشنامه آنلاین رایگان اول فرم

 

 پرسشنامه آنلاین اول فرم چیست؟

 

 اول فرم یک نرم افزار اینترنتی ساخت پرسشنامه آنلاین هست که توسط جمعی از متخصصان کامپیوتر، علوم انسانی و تحقیقات بازار طراحی شده است. کار با این نرم افزار فوق العاده ساده است و به راحتی می توانید پرسشنامه های خود را تبدیل به فرم اینترنتی کنید. پرسشنامه آنلاین رایگان اول فرم در تعداد سوال های پرسشنامه و همچنین در تعداد پاسخ های دریافتی توسط پاسخ دهندگان هیچ محدودیتی ندارد.

 

 ساخت پرسشنامه آنلاین در اول فرم چگونه هست؟

 

 ساخت پرسشنامه آنلاین در اول فرم بی نهایت ساده است:

1- در سایت ثبت نام کنید.

2- دکمه ایجاد فرم جدید را بزنید و سوالات خود را اضافه کنید.

3- در صورت تمایل می توانید تم هم بسازید.

4- لینک پرسشنامه را برای پاسخ دهندگان ارسال کنید (ایمیل، تلگرام، واتساپ و ….)

5- فایل اکسل پاسخ ها را دانلود کنید .

 

فیلم آموزش ساخت پرسشنامه آنلاین. اگر ویدئو را مشاهده نمی کنید اینجا کلیک کنید

ساخت پرسشنامه آنلاین رایگان فارسی
 چرا از پرسشنامه آنلاین اول فرم استفاده کنم؟

 

 پرسشنامه آنلاین رایگان

اول فرم نسخه رایگان دارد که در آن محدودیتی در تعداد سوالات و تعداد پاسخ های دریافتی ندارد و همچنین در پرسشنامه آنلاین رایگان اول فرم می توانید فایل اکسل را دانلود کنید

 پرسشنامه آنلاین فارسی

اول فرم، نرم افزار پرسشنامه آنلاین فارسی هست بدین معنی که تمام سوالات راست چین هست، تاریخ شمسی دارد و تمام منو ها فارسی می باشد. برای قسمت مختلف حتی کوچکترین قسمت ها راهنمای فارسی وجود دارد. هر قسمت، راهنمای خاص خود را دارد؛ این موضوع از سردرگمی کاربر جلوگیری می کند.

امکانات کامل

اول فرم، دارای امکانات کامل هست و اکثر احتیاجات مربوط به ساخت پرسشنامه آنلاین را بر طرف می کند. در قسمت بعد امکانات پرسشنامه  توضیح داده شده است.

 

 

امکانات پرسشنامه آنلاین اول فرم

 

در طراحی پرسشنامه آنلاین با اول فرم با امکانات زیادی روبرو هستید که عنوان آن ها در زیر آمده است. شما با کلیک روی هم موضوع می توانید جزییات تصویری آن را مشاهده کنید:

 

ساخت و ویرایش تم

کاربری جالب و آسان ساخت تم – انتخاب پس زمینه دلخواه – 
لوگوی دلخواه – انتخاب فونت – انتخاب سایه و حاشیه فرم – انتخاب دکمه – قابلیت ویرایش – سفارشی کردن – ذخیره و انتخاب تم ها – و …

تنظیمات عمومی فرم

قرار دادن عنوان و توضیحات فرم – امکان زمانبندی اتوماتیک – پشتیبانی از  فرم های بزرگ  – قابلیت گذاشتن صفحه بررسی – قابلیت ضد اسپم – امکان محدود کردن ارسال – امکان غیرفعال کردن فرم – امکان  رمزگذاری فرم – قابلیت تغییر متن پیام موفقیت آمیز – امکان ویرایش تمام قسمت ها در هر زمان – زمانبندی – برچسب گذاری – محدود کردن ارسال برای هر پاسخ دهنده  –  و …

فیلدها و تنظیمات آن

امکان انتخاب بیش از 20 نوع فیلد  –  قابلیت Drag&Drop  – امکان صفحه بندی – قابلیت جابجایی سوالات – جدول سوالات – قابلیت گذاشتن آپلود فایل – امضای الکترونیک  –  فیلد تاریخ شمسی – بخش بندی کردن – اجباری کردن پاسخ  –  غیرتکراری کردن پاسخ – قابلیت نمایش در موبایل، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر  و….

مشاهده و دانلود پاسخ ها

مدیریت پاسخ ها  – مشاهده جزئیات پاسخ ها  – مرتب سازی پاسخ ها  – دانلود اکسل پاسخ ها  – فیلتر پیشرفته پاسخ ها  –
ویرایش پاسخ ها  – پرینت از پاسخ ها  – قابلیت نیمه تمام کردن پاسخ ها   – و …

ساخت روابط منطقی

روابط بین سوالات – روابط منطقی در صفحات – روابط منطقی در صفحه پیام موفقیت آمیز – بدون محدودیت در تعداد شرط –
سفارشی کردن کامل صفحه پیام موفقیت آمیز – و …

ساخت گزارش و تنظیمات آن

امکان ساخت انواع نمودار – ساخت آسان نمودار – ساخت جدول – لینک/کد گزارش – نمودارهای تعاملی – به اشتراک گذاری – تنظیمات داده های نمایشی – تنظیمات نمودار/جدول – تغییر چیدمان

ساخت پرسشنامه آنلاین رایگان - تفاوت

پرسشنامه آنلاین اول فرم با سایر نرم افزار ساخت پرسشنامه آنلاین چه تفاوتی دارد؟

 

در سایت اول فرم با یک پرسشنامه آنلاین فارسی روبرو هستید که تمامی منوها فارسی هستند، راهنمای نرم افزار فارسی هست هم راهنمای کلی دارد هم راهنمای جامع که تمامی بخش ها را به صورت فارسی توضیح داده. علاوه بر این راهنماها در تک تک بخش های سایت راهنمای سریع به صورت علامت سوال وجود دارد که کاربر با یک کلیک می تواند در مورد همان بخش راهنمایی دریافت کند.

پشتیانی سایت به صورت فرم تماس با ما و شبکه های اجتماعی رایج یعنی واتساپ و تلگرام کاملاَ در اختیار کاربران قرار دارد. کاربری سایت بسیار ساده هست و به صورت drag&drop می توانید سوالات خود را در فرم قرار دهید. می توانید سوالات را کپی کنید یا به بالا و پایین بکشید. پرسشنامه آنلاین گوگل یکی از مطرح ترین نرم افزارها در دنیاست ولی در سایت های پرسشنامه خارجی این امکانات کمتر وجود دارد مثلا ساخت پرسشنامه آنلاین گوگل برای کاربران فارسی آنچنان راحت نیست و منوها، راهنماها و پشتیبانی فارسی ندارد و همنچنین بسیاری از سایت های خارجی مثل سروی مانکی یا گوگل فرم امکاناتی مثل سفارشی کردن صفحه پیام موفقیت آمیز را ندارند.