کلینیک زیبایی چیست؟

کلینیک زیبایی چیست؟ کلینیک زیبایی مرکزی است دارای مجوز از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که در واقع بخشی از یک بیمارستان یا مرکز بهداشتی و درمانی می باشد و اقدام به ارائه خدمات زیبایی به زیباجویان می کند. مجوز تاسیس این مراکز تنها به پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی داده می شود.

لیست خدمات کلینیک زیبایی عبارتند از:

  • انواع لیفتینگ و جوان سازی و پاکسازی پوست و تزریق بوتاکس
  • رفع موهای زائد و درمان ضایعات عروقی با استفاده از لیزر
  • مزوتراپی و پی آر پی و میکرونیدلینگ
  • کاشت مو و ابروی طبیعی
  • انواع جراحی‌ های لاغری و زیبایی
  • خال برداری و پاک کردن تتو
  • تزریق ژل و چربی

آیا مراجعه به کلینیک زیبایی ضرورت دارد؟

امروزه افراد زیادی اهمیت مراجعه به کلینیک های زیبایی و استفاده از روش‌های مدرن جوان سازی را احساس کرده اند. آنها از این خدمات برای ایجاد تغییرات مثبت در ظاهر خود، زیبایی از دست رفته دوران جوانی و افزایش اعتماد به نفس بهره می برند.

بر اساس آنچه در تبلیغات کلینیک زیبایی وجود دارد، علاوه بر زیبایی مراجع به سلامت پوست و موی او نیز اهمیت داده می شود. مزایایی مانند حضور پزشک متخصص، داشتن مجوز وزارت بهداشت، عدم نیاز به جراحی و بازدهی بالای خدمات انجام شده باعث افزایش جذب مراجعان می شود.

تبلیغات کلینیک زیبایی

رضایت از کلینیک زیبایی

امروزه با توجه به افزایش روزافزون کلینیک‌های زیبایی و نیز حساسیت مراجعین این حوزه، رقابت تنگاتنگی برای جلب رضایت بیماران از کلینیک زیبایی شکل گرفته است. بنابراین مدیران این مراکز به دنبال  ایجاد یک تجربه رضایت بخش برای مراجعین هستند تا از این آزمون سربلند بیرون بیایند. برای رسیدن به این مهم لازم است میزان رضایت بیماران از کلینیک زیبایی مورد ارزیابی قرار گیرد.
بررسی میزان رضایت بیماران از کلینیک زیبایی بهترین تکنیکی است که با کمک آن مدیریت کلینیک می ‎تواند از عملکرد مطلوب خود اطمینان پیدا کند. برداشتن گام های اساسی در جهت بهبود تجربه مراجعان و افزایش سطح رضایت بیماران از کلینیک های زیبایی منجر به ایجاد جریان سودآوری برای کلینیک خواهد شد.

رضایت بیماران از کلینیک زیبایی چیست؟ رضایت مراجع ” همان احساسی خوبی است که بیمار را تشویق به مراجعه مجدد به کلینیک شما می کند.”

بررسی میزان رضایت مراجعین از طریق سنجش رضایت بیماران از خدمات کلینیک زیبایی انجام می شود.

مولفه های زیادی در تعیین رضایت بیماران از کلینیک زیبایی مؤثر است و هر چه کیفیت این مؤلفه ها بالاتر باشد، میزان رضایت بیمار به همان نسبت افزایش می یابد. مهمترین این مؤلفه ها شامل ارزیابی کارکنان کلینیک زیبایی، رضایت از محیط کلینیک زیبایی و مشاوره زیبایی می باشند.

رضایت از محیط کلینیک زیبایی

میزان رضایت از محیط کلینیک زیبایی به ویژگی هایی مانند داشتن محیطی لاکچری و آرامش بخش، بهداشتی بودن و به روز بودن محیط کلینیک بستگی دارد. استفاده از بهترین برندهای مواد مصرفی و همچنین استفاده از تجهیزات با کیفیت در هر حوزه ای، تأثیرگذارترین تبلیغات برای کلینیک زیبایی محسوب می شود.

به‌کارگیری ابزارهای مدرن علاوه بر افزایش رضایت از محیط کلینیک زیبایی، باعث افزایش دقت و سرعت کارکنان و در نتیجه افزایش اطمینان مراجعین خواهد شد. دیزاین و دکوراسیون، رنگ، نور و المان‌های برند نیز می تواند در ایجاد حس مثبت و خوب در بیمار و رضایت از محیط کلینیک زیبایی تأثیر بسزایی داشته باشد.

ارزیابی کارکنان در کلینیک زیبایی

ارزیابی کارکنان کلینیک زیبایی یکی دیگر از فاکتورهای مهم در سنجش رضایت مراجعین است. در مواقعی که بیمار حس عدم اطمینان را تجربه می کند، نقش نیروهای پذیرش و دستیاران پزشک و دندانپزشک برای جلب اعتماد بیمار بسیار پررنگ است. اگر برای افزایش رضایت بیماران از کلینیک زیبایی، درمانی و یا دندانپزشکی خود برنامه بلند مدت دارید؛ نخست روی نیروهای داخلی خود سرمایه‌گذاری کنید. آموزش پرسنل کلینیک، مهمترین بخش از فرایند بازاریابی و جذب بیمار کلینیک زیبایی است.

موارد دیگری که در ارزیابی کارکنان کلینیک زیبایی مؤثرند عبارتند از:

  • برخورد مناسب پرسنل با مراجع
  • دادن اطلاعات در مورد هزینه‌ها، کیفیت خدمات، برند مواد و تجهیزات
  • پیگیری مستمر روند درمان و بهبودی
  • اپراتور های حرفه ای

رعایت همگی این موارد می تواند در القاء حس مطلوب در مشتری تأثیرگذار بوده و بزرگترین تبلیغ شما شود.

رضایت از کلینیک زیبایی

مشاوره زیبایی

مشاوره زیبایی بر روی نیاز بیماران و درمان فردی تمرکز می کند. مشاور زیبایی به گذراندن یک دوره آموزشی و کسب گواهی رسمی و حرفه ای برای مراقبت پوست و مو نیاز دارد. او باید اطلاعات مربوط به پوست و مو را از پایه به دست آورد تا بتواند مشاوره هدفمندی ارائه دهد.

در مشاوره زیبایی ابتدا وضعیت پوست بیمار ارزیابی شده و سپس یک برنامه مراقبت پوستی منحصر به فرد به بیمار ارائه می شود. در هنگام ارزیابی وضعیت پوست مراجع، باید مشکلات پوستی بیمار و دلایل اصلی بروز آنها توسط مشاور مشخص شود. با این حال تشخیص نهایی و درمان بیماری های پوستی بیماران بر عهده شما نیست و این کار باید توسط یک پزشک متخصص پوست انجام گیرد. به علاوه، در مشاوره زیبایی نباید از هیچ گونه ماده شیمیایی که به ابزار ها و یا مجوز خاصی نیاز دارند، استفاده کرد.

جالب است بدانید امروزه ارزیابی این سه فاکتور مهم برای سنجش رضایت بیماران از خدمات کلینیک زیبایی از طریق نرم افزارهای خاصی امکان پذیر است.

سنجش رضایت بیماران از خدمات کلینیک توسط نظرسنجی آنلاین

نظرسنجی آنلاین امروزه تبدیل به یکی از راه‌های متداول جمع‌آوری داده های خام شده است. در این نظرسنجی ها، سؤالات به صورت دیجیتالی طراحی می شوند. این پرسشنامه آنلاین توسط یک لینک به طرق مختلفی مانند ایمیل، وب سایت، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها (واتساپ و تلگرام) به دست پاسخ‌ دهندگان می‌رسد. در نهایت پاسخ‌دهنده با کلیک روی لینک، پرسشنامه آنلاین را در موبایل یا کامپیوتر دریافت کرده و در نظرسنجی شرکت می کند.

نظرسنجی آنلاین کمک می کند تا کلینیک ها با کمترین هزینه و بالاترین سرعت، میزان رضایت‌مندی مراجعین را سنجیده و برای توسعه خدمات خود تصمیم‌گیری کنند. خصوصاً در حوزه هایی که رقابت شدید است; نظرسنجی آنلاین و انتشار آن به شنیده شدن انتقادات و نیازهای مشتری کمک می کند. با استفاده از نتیجه نظرسنجی آنلاین می توانید استراتژی‌های جدید بازاریابی را با محوریت رضایت مشتری تدوین کنید. همچنین می توانید بازار هدف خود را بهتر بشناسید تا علاوه بر شناسایی مشکلات بالقوه، فرصت‌های نهفته در بازار را نیز کشف کنید.

برای تهیه پرسشنامه آنلاین باید از نرم افزار فرم ساز استفاده کنید. فرم ساز نرم افزاری است که ساخت فرم های آنلاین قدرتمند را به راحتی برای کاربر فراهم می کند. از فرم ساز می توان برای ساخت انواع فرم آنلاین در سیستم‌ عامل‌های متفاوت بهره برد.

ویژگی های شاخص دیگر فرم ساز عبارتند از:

  • هوشمندسازی نمایش سوال‌های فرم‫
  • تنظیمات عمومی و پیشرفته
  • احراز هویت  به کمک کُد یا ایمیل
  • شیوه‌های متنوع نمایش و ارسال فرم
  • فیلتر‌های پیشرفته

اگر حساب کاربری ندارید همین الان به صورت رایگان ایجاد کنید:

به راحتی پرسشنامه خود را به صورت رایگان آنلاین کنید:

در پرسشنامه های آماده اول فرم به بیش از 1000 پرسشنامه آماده دسترسی دارید