کاربرد طراحی پرسشنامه آنلاین و مزایای آن

طرح پرسشنامه آنلاین برای چه کسانی مناسب است و چه کاربردی دارد؟ چنانچه روش تحقیق دانشجویانی که در مرحله نوشتن پایان نامه هستند، از نوع آماری باشد باید از پرسشنامه استفاده کنند. طرح پرسشنامه به دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کرده و آنها را تجزیه و تحلیل کنند. به بیانی دیگر، طرح پرسشنامه به دانشجویان (به خصوص دانشجویان رشته های روانشناسی و جامعه شناسی) کمک می کند تا به یک نتیجه گیری درست و دقیق برسند. امروزه طراحی پرسشنامه آنلاین این روند را آسان تر کرده است. استفاده از پرسشنامه آنلاین دقت پژوهش را بالا برده و احتمال خطای تحقیق را کاهش می دهد. از طرفی، این نوع پرسشنامه ها با سرعت بیشتری پردازش می شوند و باعث صرفه جویی در وقت می شوند. در تکمیل فرم پرسشنامه به صورت آنلاین دامنه جغرافیایی مطرح نیست و ممکن است افراد از نقاط جغرافیایی مختلف در تکمیل پرسشنامه به شما کمک کنند.

خوب است بدانید که نظرسنجی آنلاین مورد استفاده صاحبان کسب و کارها، مدیران وب سایت ها، معلمان، اساتید و محققان نیز قرار می گیرد. این اقشار می توانند با بررسی نتایج پرسشنامه از میزان رضایت، عملکرد پرسنل، سنجش کیفیت خدمات و سایر نظرات و انتقادات مخاطبان خود مطلع شوند. اغلب این پرسشنامه ها در شبکه های مجازی مانند واتساپ و تلگرام منتشر می شوند. سهولت در تکمیل پرسشنامه آنلاین و بررسی نتایج آنها بدون نیاز به صرف هزینه برای کاغذ، افراد زیادی را تشویق به ساخت این نوع پرسشنامه کرده است. از دیگر مزایای استفاده از پرسشنامه به صورت آنلاین خوانا و واضح بودن پاسخ سوالات است. به عبارتی دیگر، در این نوع پرسشنامه ناخوانایی ظاهری و یا مبهم بودن پاسخ ها وجود ندارد.

مزایای طراحی پرسشنامه به صورت آنلاین

چگونه می توان پرسشنامه پایان نامه را به صورت آنلاین طراحی کرد؟

اگر باید برای پایان نامه خود پرسشنامه بسازید، اصلاً نگران این موضوع نباشید؛ چرا که برای طراحی پرسشنامه آنلاین وب سایت ها و نرم افزارهای مختلفی وجود دارد. ساده ترین و بهترین روش طراحی پرسشنامه آنلاین برای پایان نامه، ایجاد یک حساب کاربری گوگل می باشد. معمولاً ساخت پرسشنامه با این برنامه ها رایگان است و می توانید در آن بدون محدودیت سوال طراحی کنید. بدیهی است که با تعریف شرط روی سوالات پرسشنامه آنلاین می توانید فرد شرکت کننده را به پاسخ مناسب هدایت کنید.

خوب است بدانید که با قرار دادن لینک پرسشنامه خود در وب سایت از طریق افزونه ها می تواند جامعه آماری شما را وسیع تر کند و شما را به یک نتیجه گیری درست و دقیق برساند. از طرفی، دیگر لازم نیست نگران انتقال پاسخ ها به یک فایل اکسل یا spss باشید. با ساخت پرسشنامه آنلاین می توانید به راحتی فایل پاسخ ها را دریافت کنید؛ زیرا این نوع پرسشنامه ها پاسخ افراد را به طور خودکار ذخیره سازی می کنند.
یکی از رایج ترین روش های ساخت پرسشنامه آنلاین استفاده از سرویس Google Forms می باشد. پس از ورود به حساب کاربری خود لازم است وارد سرویس گوگل درایو شوید. پس از انتخاب گزینه New از قسمت more باید بر روی Google Forms کلیک کنید. سرویس فرم گوگل به صورت پیش فرض فرمی تک سوالی در اختیار شما قرار می دهد. شما به عنوان کاربر می توانید برای فرم خود عنوان طرح کرده و سوالات مورد نظر خود و پاسخ آنها را وارد کنید. به طور کلی می توان گفت که ساخت پرسشنامه آنلاین برای پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا با استفاده از این سرویس بسیار راحت و ساده است.
طراحی مناسب سوالات پرسشنامه آنلاین برای پایان نامه

خلاصه مطلب

تا اینجای مقاله در مورد مزایا، کاربرد و چگونگی طراحی پرسشنامه آنلاین صحبت کردیم و یکی از ساده ترین روش های ساخت پرسشنامه به صورت آنلاین را شرح دادیم. شایان ذکر است که با Drop And Drag کردن و یا کپی کردن سوالات به سایت پرسشنامه آنلاین گوگل نیز می توانید پرسشنامه دلخواه خود را بسازید. با اعمال تغییراتی در رنگ بندی صفحات، تصویر زمینه و یا فونت سوالات می توانید افراد زیادی را به تکمیل پرسشنامه خود دعوت کنید. Google Forms از مناسب ترین و بهترین ابزارهای ساخت پرسشنامه آنلاین برای کاربران مبتدی و یا حرفه ای است. علی رغم بسیاری از وب سایت ها، ابزار Google Forms امکانات زیادی در اختیار کاربران خود قرار می دهد که مهمترین آنها نامحدود بودن تعداد افراد شرکت کننده در پرسشنامه است.

اگر حساب کاربری ندارید همین الان به صورت رایگان ایجاد کنید:

به راحتی پرسشنامه خود را به صورت رایگان آنلاین کنید:

در پرسشنامه های آماده اول فرم به بیش از 1000 پرسشنامه آماده دسترسی دارید